Selecteer een pagina

Hoe zou het zijn, als je een post schrijft en lezers klikken door naar je blog? En hoe zou het uitpakken, als dat dan precies die klanten zijn, die jij het liefst wil helpen?

 

De kans, dat iemand dan een commentaar schrijft onder je blog of contact met je  opneemt is veel groter. Daarom is het goed om eerst stil te staan bij deze 4 belangrijke vragen voordat je teksten schrijft of een video opneemt:

4 belangrijke vragen

  1. Wie ben jij echt?
  2. Wat is voor jou het allerbelangrijkst?
  3. Wat is het belangrijkste resultaat van de dienst, die je het allerliefst levert of het product, wat jij het allerliefst maakt?
  4. Wie is jouw lievelingsklant?

 

 

Intentie van verbinding.

Het gaat bij deze vragen om de intentie van verbinding. Je verbind jezelf met jezelf, je dienst en je lievelingsklanten. Daarom wil je altijd resultaat en waarde geven. Je helpt iemand, ook als diegene niets bij je koopt. De klant heeft er iets aan om door te klikken. Het gaat om de betekenis van verbinding in communicatie en met je hart. Een hartsverhaal is een verhaal dat duidelijk maakt, wie jij bent, wat jouw drive is en waarom het dus logisch is, dat jij mensen met dat probleem goed kunt helpen.Dat kun je goed schrijven nadat je deze 4 vragen hebt beantwoord.

 

Verbind je eerst met jezelf

Voordat je jezelf met de klant verbindt is het goed om even stil te staan bij jezelf. Door de vraag een paar keer te stellen (en het antwoord op te schrijven) kom je vaak tot verrassende inzichten. Samen met een coach of een ondernemersbuddy, waarbij je je veilig voelt kun je ook hardop de vraag beantwoorden. Iets hardop zeggen is weer anders dan schrijven. Als je deze stap overslaat kan het zijn dat je de verkeerde onderneming opzet.

 

In 2019 was ik coach voor mantelzorgers. Het maakte me moe en het was geen succes. Toch werkte ik toen heel hard. Niets ging vanzelf, omdat het niet bij me paste. Toen ik begon met ‘Het gedicht van blèèh’, waarin de mantelzorgers woorden gaven aan frustratie, begon ik eindelijk succesvol te worden. Dat kwam natuurlijk omdat gedichten en het verwoorden van emoties mijn ding zijn.

Maak jij deze fout? Klikken jouw lievelingsklanten niet door omdat je niet verbonden bent met jezelf?

Zoek goed uit, of je de antwoorden op deze 4 vragen vanuit je hart voelt. Klanten houden van hartsverhalen.

 

Spreken, schrijven of op de computer

Je kunt deze vragen natuurlijk in je eentje achter je computer beantwoorden. Maar met de hand schrijven is al beter. Dan worden de antwoorden persoonlijker. Met een goede coach, die doorvraagt heb je nog meer resultaat. Hoe persoonlijker het resultaat, hoe beter de posts worden gelezen.

 

Wil je samen deze vragen beantwoorden in een telefonisch checkgesprek? Wat je hardop zegt geeft de meeste inzichten! Vul dan hier je gegevens in en ik neem contact op.

Pin It on Pinterest

Share This