Selecteer een pagina

Hoe persoonlijk moet je verhaal zijn op je Over mij pagina? Moet het eigenlijk wel persoonlijk zijn?

3 redenen om het wel persoonlijk te maken en 1 om dat niet te doen.

3 redenen

1 Mensen houden van mensen

Door een persoonlijk verhaal te vertellen help je klanten om wat meer van jou te gaan houden. Leren kennen en leuk vinden mag ook!

Natuurlijk helpt het als je een leuke foto van jezelf erbij plaatst. Als de foto bij jouw verhaal past en bij je aanbod dan help je de klant om een goed beeld te krijgen van wat jij te bieden hebt. Weet je niet welke foto je moet kiezen? Twijfel je over je verhaal? Vraag het aan jouw klant, die is expert in werken met jou.

2 Jezelf kwetsbaar opstellen is krachtig.

Het lijkt een tegenstelling. Kwetsbaarheid en kracht. Maar het werkt

Brené Brown (in de Happinez en in haar eigen boek Durf te leiden):  ‘De mensen die ertoe doen, zijn de mensen die de arena in gaan. Die zich blootgeven, op durven te staan, die dingen durven te dóen, in de wetenschap dat ze misschien jammerlijk af zullen gaan. De mensen die kwetsbaar durven zijn en moed tonen.

Daarom is de Fuckup night ook zo’n succes. We worden aangetrokken door de moed die schuilt achter het kwetsbaar toegeven, dat we menselijk zijn. Jouw kwetsbare persoonlijke verhaal trekt dus klanten aan.

3 Je schrikt mensen af, die het niets vinden.

Natuurlijk is het niet de bedoeling om mensen af te schrikken. Of toch …? Jouw verhaal helpt klanten om niet voor jou te kiezen. En dat is goed. Je wilt niet iedereen helpen, toch. Alleen de mensen, die jij leuk vindt en die jou leuk vinden. Anders kost het heel veel energie en zelfs als je minder dan 2% van de wereldbevolking helpt, zijn dat genoeg klanten om rijkelijk van te leven…

1 reden om geen persoonlijk verhaal te vertellen

Jouw klant is niet geïnteresseerd in jou. Dat zit zo: iedereen is geïnteresseerd in zichzelf. Als jij het probleem van je klant kan oplossen, dan pas is jouw klant geïnteresseerd. Dus vertel alleen een persoonlijk verhaal, als het de klant helpt om zijn of haar probleem op te lossen. Zodat de klant voor jou kiest en jij kan helpen.

Vriendelijke groet en veel succes met je business!

Nanzz

P.S. blijf hier op de hoogte van de volgende workshop: Gaat jouw Over mij nog Over jou:

 

 

Pin It on Pinterest

Share This