Selecteer een pagina

Wat heb je aan een dichter, die ondernemers traint? Of aan een trainer, die een dichtbundel uitbrengt? Vaak krijg ik het advies om te kiezen. Dichter of trainer? Dat is onduidelijk voor mijn klanten.

Maar … ik ben allebei! Dat is nou juist het leuke.

 

Wat zet jij in de picture?

Wat zet jij in je showcase op LinkedIn? Welke dienst kies jij om klanten aan te trekken? Als je een beetje op mij lijkt, vind je het moeilijk om te kiezen.

Ik ben dichter en trainer. Hoe kan ik nou duidelijk maken aan klanten, wat ze hebben aan die combinatie? Hieronder vergelijk ik de twee dingen, waartussen ik moet kiezen.

 

Als dichter ben ik veel bezig met:

  • de gevoelswaarde van woorden,
  • pageturners en cliffhangers,
  • woorden, die je brein aan het denken zetten,
  • persoonlijk en open schrijven.

Als trainer leer ik ondernemers:

  • gebruik maken van kennislacunes,
  • hartsverhalen, verhaallijnen, alle schrijftechnieken die ik als dichter gebruik,
  • om vol vertrouwen zichtbaar zijn,
  • kiezen voor persoonlijke doelen.

 

Kiezen tussen twee liefdes

In mijn netwerk zitten veel meer ondernemers met dit probleem. Ik ken een rapper, die mensen coacht op money-mindset; Hiphop zit in zijn bedrijfsnaam, coaching is wat hij doet. Een logo-ontwerper, die ik in Rotterdam ontmoette maakt graag grappige illustraties. Hij zet eens per maand, twee maanden een illustratie op LinkedIn en krijgt dan vaak het advies om dat vaker te doen van zijn klanten. Een fotografe profileert zich met portretfoto’s maar ze krijgt veel energie van dierenfoto’s. Zij laat de dierenfoto’s helemaal niet zien in haar marketing.

Kiezen betekent niet, dat je iets nooit meer mag doen. Ik mag elke dag dichten. Ik kan mijn dichtbundel verkopen tijdens lezingen. Ik hoef alleen geen post over gedichten te maken. Ondernemers die hun Over mij pagina willen opfrissen zijn daar niet in geïnteresseerd.

Maar toch …

Voorlopig heb ik besloten om niet te kiezen. Ik ben dichter en trainer. Dat is ook mijn unieke kwaliteit.

Hoe sta jij erin? Ik ben benieuwd. Schrijf hieronder of je het ook moeilijk vindt om te kiezen of stuur een mailtje, als je dat liever doet: info@nanzzcreatief.nl

Pin It on Pinterest

Share This