Stuur jij regelmatig mails naar klanten? Schrijf je een nieuwsbrief? Heb je ook een welkomstmail? Sommige ondernemers hebben zelfs een welkomstmailserie.

 

Nu ik weinig klanten zie door de social distancing werk ik aan mijn funnel. De eerste stap: een ebook over teksten met resultaat en een welkomstemailserie.

Verbinding met mede-ondernemers

Het gaat langzaam in deze corona tijden. De techniek heb ik onder controle maar ik voel geen verbinding met klanten, nu ik dagenlang alleen de verpleegkundigen van mijn ouders, het supermarktpersoneel en mijn lieve thuiswerkende man zie. Ik mis verbinding met mede-ondernemers. Wel probeer ik me virtueel bij netwerken aan te sluiten, zodat ik me niet zo eenzaam achter mijn scherm voel.

Welkomst mail

Stuur jij nieuwe klanten en geïnteresseerden een welkomstemail? Of krijgen ze de eerstvolgende maandelijkse nieuwsbrief  in hun mail, met een beetje pech 3 weken later?

 

In een blog van mijn marketing automation programma (funnelboer, zeg maar) stond het volgende weetje:

Je welkomst mail heeft een openingspercentage tot wel 88%!

 

Zo’n welkomstmail is dus wel belangrijk.

 

 

Welke doelen heeft een welkomstemailserie?

 

Hieronder een paar doelen ter inspiratie (vrij naar de blog van de funnelboer).

  • nieuwe klanten krijgen
  • iets verkopen, een aanbod doen
  • meer betrokken klanten en geïnteresseerden
  • testimonials delen om vertrouwen te vergroten
  • meer informatie verstrekken in hapklare brokken
  • leden voor een community werven
  • feedback vragen om je product te verbeteren
  • telefoontjes en gesprekken met klanten organiseren

Ik ben benieuwd, ga je een welkomstmail schrijven? Gebruik dan in ieder geval onweerstaanbare woorden.

 

Vriendelijke groetjes, Nanzz

Pin It on Pinterest

Share This