Stuur jij regelmatig mails naar klanten? Schrijf je een nieuwsbrief? Heb je ook een welkomst mail? Veel ondernemers hebben een welkomst mail serie.
Welkomst mail
Stuur jij nieuwe klanten en geïnteresseerden een welkomst email? Of krijgen ze de eerstvolgende maandelijkse nieuwsbrief in hun mail, met een beetje pech 3 weken later?
In een blog van mijn marketing automation programma (funnelboer, zeg maar) stond het volgende weetje:
Je welkomst mail heeft een openingspercentage tot wel 88%!
88%!
Zo’n welkomstmail is dus wel belangrijk. Dan is het fijn als je het doel van je serie helder hebt. Wil je dat mensen je beter leren kennen? Wil je informatie over je product verspreiden?
Welk doel heeft jouw welkomst email serie?
Hieronder een nog paar doelen ter inspiratie (vrij naar de blog van de funnelboer).
- nieuwe klanten krijgen
- iets verkopen, een aanbod doen
- meer betrokken klanten en geïnteresseerden
- testimonials delen om vertrouwen te vergroten
- meer informatie verstrekken in hapklare brokken
- leden voor een community werven
- feedback vragen om je product te verbeteren
- telefoontjes en gesprekken met klanten organiseren
Ik ben benieuwd, ga je een welkomst mail schrijven? Gebruik dan in ieder geval onweerstaanbare woorden.
Vriendelijke groetjes, Nanzz