Is je Over mij onweerstaanbaar … of schrikt hij je ideale klant af?

De Over mij is de op één na belangrijkste pagina. Als een klant geïnteresseerd is in jouw dienst, dan kijkt hij erop om te zien of jullie een klik hebben. Schrikt jouw pagina hem of haar dan af?

Gebruik deze checklist met 10 vragen om te onderzoeken of het tijd is om je Over mij op te frissen.

(geïnspireerd door Christine Algera en Julia Arnscheid)

 

Vraag 1: Is het duidelijk wat jij doet voor je klant?

  • Wat is jouw product, jouw dienst?
  • Welke oplossing bied jij als geen ander?
  • Waarin ben jij uniek?

Vraag 2: Wie help jij graag met welk probleem?

  • Welk probleem los jij graag op voor jouw ideale klant?
  • Welk probleem heeft die klant, hoe noemt zij dat?

 

Vraag 3: Gaat jouw Over mij Over jou?

Herkent jouw klant zich in jouw eigen verhaal? Dat geeft vertrouwen. Dan besluit hij eerder om voor jou te kiezen, want hij verwacht, dat jij hem zal begrijpen. Jouw Over mij gaat dus over jouw klant en maar een heel klein beetje over jou.

 

Vraag 4: Is je Over mij kort genoeg en maak hij de lezer nieuwsgierig?

Wie nieuwsgierig is …. klikt door, bijvoorbeeld naar jouw gratis cursus.

Vraag 5: Blijf je van vlees en bloed?

Als jij te mooi om waar te zijn bent op je Over mij pagina gaat het ten koste van je geloofwaardigheid. Bestaat jouw product deels uit je eigen worsteling? Gebruik dat dan, je lezer zal zich er in herkennen.

Vraag 6: Waarom doe je graag wat je doet?

Als jouw motivatie helder is verwacht jouw klant, dat je enthousiast aan de slag gaat. Daardoor win je vertrouwen.

Vraag 7: Is je missie of je motto duidelijk voor de lezer?

De meeste mensen zijn geïnteresseerd in de dromen van anderen. Is duidelijk waar jij in gelooft? Ik geloof dat vrouwelijke ondernemers worstelen om haar eigen verhaal te vertellen. Mijn motto met knipoog is: Laat jezelf zien, dat is beter voor de wereldvrede!

Kun jij jouw lezer inspireren? Dan leest zij eerder door.

Vraag 8: Ziet jouw klant, dat jij de expert bent?

  • Noem je opleidingen, die je hebt gevolgd?
  • Heb je een boek geschreven? Geef het aan.
  • Zijn je klanten tevreden? Laat hen vertellen dat jij een expert ben.

Vraag 9: Wat moet jouw klant doen?

Sluit af met een oproep tot actie:

Lees hier meer,

Klik hier voor gratis e-boek ((wordt aan gewerkt ;-),

Schrijf hier in voor de cursus (idem dito).

Vraag 10: Wat vinden 5 klanten van je concept Over mij?

Blijf evalueren.

 

Op de hoogte blijven?

Pin It on Pinterest

Share This