Heb je een mooie professionele foto op je Over mij pagina? Dan is daarna het tijd voor de tekst. Maak de tekst interessant voor jouw lievelingsklant.
Vaak heb je een Over mij pagina geschreven en kijk je er lange tijd niet meer naar. Toch is het een goed idee om de pagina regelmatig op te frissen. Past de tekst nog bij jou en je onderneming op dit moment? Zijn er veranderingen geweest? Is de pagina leesbaar voor jouw lievelingsklant?
Deze veel gemaakte fouten op de Over mij pagina schrikken klanten af:
- jargon gebruiken,
- opleidingen met moeilijke namen,
- verhalen die niet interessant zijn voor klanten.
Gelukkig is het niet moeilijk om een goede Over mij pagina te schrijven. Fijn, want wat doet jouw klant voordat zij een coachtraject bij jou koopt? Toch nog vaak eerst even op jouw Over mij pagina kijken.
Maak daarom jouw Over mij pagina interessant voor jouw lievelingsklant.
1; Gesprek
Veel ondernemers zijn heel gepassioneerd over wat ze doen. Als ik met ze praat, liefst offline, gewoon tijdens een wandeling of op een netwerkbijeenkomst, voel ik die passie in alles wat ze zeggen. Maar als ik dan op de website kijk, raak ik verstrikt in moeilijke woorden en saaie verhalen. Dat vind ik zo jammer! Dat schrikt klanten juist af. Daarom begin ik deze module met een gesprek.
Uit dit gesprek haal ik de verhalen en woorden, die me raken. Ik slaap er een nachtje over en dan geef ik je terug welke woorden bij mij het meest zijn blijven hangen. Waardevolle informatie! Die kun je gelijk inzetten op je Over mij pagina. Dan is het voor nieuwe klanten veel gemakkelijker om contact met jou op te nemen.
‘Jij gaf mij het woord gunnen terug. Ik gebruikte het in een post op LinkedIn en ik kreeg gelijk reacties!’
2; Moeilijke woorden scan
Moeilijke woorden (vaktaal, jargon) en opleidingen met onuitspreekbare namen schrikken af. Behalve als je lievelingsklanten wetenschappers met een brede belangstelling zijn. Dan moet je juist zoveel mogelijk jargon gebruiken.
Je Over mij pagina is bedoelt om jezelf voor te stellen, zodat jouw klant je al een beetje leert kennen. Dan zitten moeilijke woorden vaak in de weg. Het kan best ver gaan. Ik gebruikte het woord sparren, om ondernemers uit te nodigen voor een 1 – op – 1 gesprek. Iemand reageerde verbolgen, omdat ze niet wist wat dat was en ze had gelijk! Dat is jargon, een Engels woord. #dankjewel!
Heb je veel contact met vakgenoten? Dan heb je grote kans, dat je niet eens meer doorhebt dat je jargon gebruikt. Dat gebeurde mij ook met het woord sparren. Echt een hulpverlenerswoord ;-). Deze scan is een goed begin om jargon op te sporen en te vervangen door woorden die vertrouwd zijn voor jouw klant.
3; Check
Elke Over mij pagina moet een paar onderdelen bevatten. In deze check geef ik je een makkelijk stappenplan. Ik vraag je naar de kenmerken van jouw lievelingsklant, een persoonlijk verhaal hoe je tot je onderneming bent gekomen en wat details die je in het werken met klanten zijn opgevallen.
Je kunt dit eerst zelf invullen en daarna kijk ik er persoonlijk naar met de blik van jouw lievelingsklant. Doe mee en maak jouw Over mij pagina interessant voor jouw lievelingsklant.
Online training
Tot 20 november kun je meedoen voor €25 euro,
omdat we allemaal in het schuitje van de lockdown zitten!