Voor een klanten is het fijn als ze wat meer over je kunnen ontdekken op je Over mij pagina. Maar wat vertel je dan precies?
3 tips om makkelijk je hartsverhaal te vinden.
Hoe kom je er nou achter wat een goed verhaal is om te vertellen op je Over mij pagina?
Tip 1: In een goed verhaal vertel je over jezelf, je aanbod en je bedrijf.
Beetje een open deur, dit natuurlijk, maar toch….
Ooit ben je begonnen met dit bedrijf en met dit aanbod. Weet je nog wat maakte, dat je voor dit bedrijf, dit aanbod koos? Deed je een opleiding en begon je gewoon met je vak? Dan kun je je afvragen, waarom ben ik met juist die opleiding begonnen?
Loste je een probleem op voor jezelf en dacht je toen: ‘Hier lopen meer mensen tegenaan, laat ik er een bedrijf van maken?’ Zag je een gat in de markt en paste jouw opleiding er precies bij? Denk nog eens terug aan het begin en voel waarom jij dit bedrijf hebt opgezet.
Tip 2: Gebruik een succesverhaal, omdat het aanstekelijk werkt.
Heb je een klant heel goed geholpen? Dan kun je dit als een casus gebruiken.
Vertel dit verhaal:
- Welk probleem had jouw klant?
- Wat was jouw aandeel in de oplossing?
- Kan de klant jou vertellen, wat jouw specifieke bijdrage was; waarom het zo fijn was dat jij het was?
Je kunt ook voor de vorm van het interview kiezen, bijvoorbeeld als video. Daar straalt ook jouw expertise uit.
Check even bij de klant of je de casus mag gebruiken met naam en toenaam, dat geeft veel meer social proof. Lees hier meer over social proof.
Tip 3: Gebruik de kracht van kwetsbaarheid.
Brené Brown schrijft: ‘Heb de moed om niet perfect te willen zijn’.
Het is soms even slikken maar als jij iets eerst niet zo handig hebt aangepakt en daar dan van geleerd hebt, dan lezen mensen graag door. Vertel dat verhaal dus. Het maakt het spannend. O, hoe zal dat aflopen…. Goed natuurlijk. En jij bent ineens een mens van vlees en bloed, die ervaring heeft met de oplossing. Je hebt hetzelfde meegemaakt als de klant.
Vertel daarom over:
- jouw fouten,
- grappige faalpleziermomenten,
- zijpaden.
Het maakt juist een expert van je. En weet je, hoe meer schaamte je voelt, hoe beter het verhaal is. En hoe krachtiger jouw verhaal de juiste klanten aantrekt. Veel plezier met #werkenaanjebedrijf.
Ik hoor graag of je hier iets aan hebt. Schrijf je reactie vooral in het commentaarveld hieronder. Je kunt ook contact opnemen door te klikken op deze link.